niedziela, 27 listopada 2011

Frajda trwa... czyli kruki na bieli - granatowe zabawki...

... człowiek w śniegu - krwi szczerniałej  kropla, ludzie w śniegu - urojenie roju, drzewa w śniegu - żył i tętnic obraz, domy w śniegu - Betlejem spokoju. klik
Po tym ostatnio ślizga się moja dojrzałość. Jak sobie ją uświadomię, chce mi się śmiać. Ba! śmieję się do rozpuku, a potem przychodzi chwila refleksji. W pracy jestem od paniredaktor i paniAgnieszki, poprzez Agę, do Agusiadzisiajniewhumorze? I to jakby najlepiej obrazuje całą powagę, która została mi zrzucona na plecy. A te ostatnie mają przecież od zawsze tendencję do drgania w rytm śmiechu wywoływanego zbyt częstym przymrużaniem oka. A nawet oczu. Świat jest zbyt poważny. Zbyt wiele w nim złego. Śmiech to zdrowie. I dlatego frajda trwa. W każdym momencie coś optymistycznego jest na wagę złota. Coś, co pozwala na ponowne ustawienie osi własnego świata. Marazm to ostateczność. Unikam marazmu. Być może dlatego od platynowej blondynki dzielą mnie już jedynie dwa tony? Brunetce krótkowłosej trudno było olewać zło i lekceważyć symptomy świadczące o tym, że muszę się ubezpieczyć, że z rodzicem płci męskiej już nie będzie dobrze, że muszę ścierać się każdego dnia z ideologią i bezmyślnością. Ludzie twardzi, ludzie rozsądni.... przerażają mnie. A to jednak ich ustawiam w idealnym szeregu i  narzucam kolejność składania wieńców podczas uroczystości państwowej. To im narzucam słowa, które mają wygłosić podczas przemówienia. To do nich uśmiecham się umalowanymi krwistoczerwoną szminką ustami. To oni oglądają reportaże zrealizowane według moich pomysłów, a z ich słów wybieram te, które chcę przekazać innym. Czy jestem świadoma tego? Tak... I to mnie przeraża. Jak i to, że fotel i tabliczka, z których tak bardzo byłam dumna jeszcze kilka miesięcy temu, zaczęły nie wystarczać. Nie potrafię już znieść cenzury i ograniczeń kogoś, kto jest pomiędzy mną a najwyższą górą. Za każdym razem, kiedy muszę wyjaśniać kwestie techniczne i potencjalne możliwości, albo zagrożenia wynikające z takich czy innych jej decyzji. Zawsze wtedy czuję się, jakbym waliła głową w mur. Nie ma sensu uderzać w mur delikatnie. I tak zaboli, a niczego nie zmieni. Nauczyłam się zatem doprowadzać do sytuacji, kiedy uderzać muszę już z całych sił, a potem zderzać z rozpędzoną lokomotywą. Lokomotywa ostatnio słabnie. Ja mam coraz mocniejszą głowę. I coraz większe ambicje. Urojenie rojów? Nie. Coraz większe perspektywy. Media dają poczucie władzy. Słowa, słowa, słowa... A w nich dużo więcej, niż niektórzy myślą.
Wiem, wiem... kolejny dziwny post, a miało ich tu nie być. Musiałam. Następny będzie normalny. Chociaż może to ja już nie jestem normalną w dawnym słowa tego znaczeniu. Ale staram się zachować równowagę między tym, co wypada, a tym, co trzeba odrzucić. I jedno i drugie ma nie tylko jedną stronę.

8 komentarzy:

  1. Narzuca się nam tę dojrzałość, tę powagę, której wcale nie chcemy...ale skoro jest tabliczka na drzwiach i fotel...Myślę jednak, że niekoniecznie trzeba tak do końca wchodzić w tę rolę poważnej osoby na poważnym stanowisku...odrobina szaleństwa jest wskazana zawsze i wszędzie, inaczej bylibyśmy maszynami nie ludźmi...A ograniczenia....cenzura...niestety od tego trudno się uwolnić we współczesnym świecie...Agnieszko, wierzę, że doskonale sobie poradzisz z problemami i ludźmi, choć czasami pewnie nie jest łatwo...Ale dopóki ta praca sprawia Ci tak wiele satysfakcji, dopóty wszystko jest ok. Pozdrowienia dla Ciebie i Twych bliskich oraz buziaczki przesyłam:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. zmieniasz się, każdy się zmienia w jakimś stopniu pod wpływem sytuacji, ludzi, wydarzeń czy doświadczeń, prawda? Życzę Ci aby te zmiany były zawsze w dobry kierunku, dla Ciebie, Bliskich i tych wszystkich pozostałych, na których to co robisz ma jakiś wpływ:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agul, a czym jest normalnośc?? Post postem, ważne, że Twój!
    Pozdrawiam o dziwo cieplo, bo 8+ za oknem dzisiaj u mnie;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj
    Nadal czekam na obiecany link z reportażem :)
    Uśmiech działa cuda i rozpromienia cały świat :)
    Miłego całego tygodnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie taki dziwny:) A wiesz, zastanawialas sie jaki procent czasu sama wygladasz na takiego powaznego czlowieka (mam na mysli ten rozsadny typ, ktory cie przeraza)?
    A jesli chodzi o prace... to w pracy takiej jak nauczyciel czlowiek sie przyzwyczaja do samodzielnosci. Trudno sie przyzwyczaic do posiadania szefa i walki z dziwnymi jego/jej pomyslami (wiem z autopsji). Ale w wiekszosci zawodow zawsze bedzie jakis tam szef...

    OdpowiedzUsuń
  6. Słowem można ocalić lub zabić. Media dają poczucie władzy, ale i ją niejako sprawują czy stanowią. I to bynajmniej nie czwartą...

    OdpowiedzUsuń
  7. Z Twoich poprzednich postów Agnieszko przebijał optymizm, z tego- moc... Widać jak ewoluujesz :) Szkoda, że nie wszystkie wieści są dobre, ale takie jest już niestety nasze życie- dobre rzeczy przeplatają się z tymi gorszymi... Platynowy blond jest ciekawy, jeśli pasuje do właścicielki, a nie wiem, skąd, ale wiem, że do Ciebie pasuje :)) Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze, że to my jesteśmy ogniwem pośrednim między nami a najwyższą górą. Ktoś by wtedy nie wytrzymał psychicznie i obawiam się, że to nie byłaby góra. Ta jest niewzruszona i bynajmniej nie porównuję jej w żaden sposób do piękna skalistych gór.

    OdpowiedzUsuń